MOŻESZ MIEĆ. NIE MUSISZ BUDOWAĆ.

Prezes dużej firmy dealerskiej w USA wyznał, że sieć ma duży problem z  Teslą, która sprzedaje samochody samodzielnie, bez pośredników. Zaledwie pięć wcześniej temu firma Elona Muska była traktowana jako zagadnienie nieszczególnie istotne.

Nie tylko Tesla. Nowi producenci w Stanach Zjednoczonych Rivian oraz Lucid całkowicie pominęli sieć dealerską. Podobny model sprzedaży zapowiada EMP dla marki Izera.

Pandemia przyśpieszyła rozwój sprzedaży online. Tesla, Nissan, Volvo. Ta ostatnia marka sprzedaje 1 na 10 samochodów w USA przez internet. W 2025 r. ma to być 50%.

Obecnie Volvo sprzedaje 1 na 10 samochodów przez internet. I chce, by w 2025 r. było to 50 proc.

Nissan obniżył amerykańskim dealerom marżę na Nissanie Ariya z 11 do 8,5 procent. Związane jest to z walką konkurencyjna o rynek i zmianami w trendach sposobu zakupu samochodów.  

Na początku roku Mercedes Benz wprowadził model agencyjny w UK, w kolejce stoją  Niemcy. Producent zapowiadał,  że do końca tego roku  połowa  sprzedaży w Europie będzie relizowana  z pominięciem tradycyjnych dealerów.

Prezes Forda poprosił amerykańskich dealerów, by obniżyli koszty sprzedaży samochodów o 2 000 USD. To element większego planu, w ramach którego firma walczy z Teslą i zwiększa własną marżę ze sprzedaży.

Skoda uruchomiła platformę online, umożliwiającą zakup samochodów w leasingu. Czeska marka była w tej kwestii pionierem. Obecnie większość marek udostępnia możliwość zakupu online.

Z badań EFL wynika, że wśród klientów firmowych rośnie zainteresowanie modelem online przy zakupie nowego samochodu. ponad połowa respondentów deklaruje chęć rezygnacji z wizyty w salonie.

FAQ - sprzedaż samochodów online

Fakty, o których się nie mówi

Dlatego warto zbudować sobie swoje miejsce w internecie razem z Carinera?

Carinera jest niezależna od importerów i platform sprzedaży online. Stworzona dla dealerów we współpracy z dealerami. My nigdy nie będziemy sprzedawać bezpośrednio samochodów ani działać na zlecenie importerów. Jesteśmy wyłącznie dla dealerów. To nasza biznesowa obietnica.

Czy nie lepiej budować samodzielnie obecności w sieci?

Dokładnie tak. Carinera to przede wszystkim technologia, którą oferujemy na szybkie i bezproblemowe uruchomienie e-salonu pod swoją własną domeną. A dodatkowo dajemy zapewnienie, że zawsze będziemy służyć wyłącznie dealerom.

Dlaczego nie warto wspierać popularnych platform sprzedaży w internecie?

Odpowiedź jest prosta. Platformy te wprowadzają samodzielną sprzedaż, stają się wiec takim nowym, cyfrowym dealerem. To nowa, groźna, nieograniczona terytorialnie konkurencja.

Czy można konkurować bezpośrednio z importerami? 

W jedności większa siła. Carinera poza niezależną patformą dostarczaną dla każdego dealera oferuje także centralną markę parasolową agregującą działania wszystkich dealerów. W ten sposób wspólnie będziemy mogli lepiej odpowiedziec na bezpośrednią konkurencję ze strony importerów. Wcześniej, czy później to się zadzieje. Ale będziemy gotowi!